منتدى عــــن العــــشق و الهــــوى

منتدى عــــن العــــشق و الهــــوى

عن العشق و الهــــوى
 
الرئيسيةالتسجيلدخول
اقولك اية خلاص روح انا مليت و مجروح و مش هبكى على حلم انكسر فيه ... اقولك ايه ما كفياك حقيقى مليش نصيب وياك على الله تلاقى بس ف غيرى حنية

شاطر | 
 

 قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
the sad moon
Admin
Admin


عدد المساهمات : 100
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الثلاثاء سبتمبر 08, 2009 3:41 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
انا قرأت القصه دي وعجبتني اوي حبيت انقلهلكم علشان تعرفو ازاي تعاملو مراتتكم

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه على ابراهيم ده .................................كان راجل ولا كل الرجال كان يشخط فى امه الشخطه من دول تقوم تفز تعمله اللى هو عايزه .......... هى اللى عودته على كده علشان ما يطلعش خايب زى ابوه اتربى ابراهيم عا العز واكل الوزمنذ نشأته لحداما وصل سن الجواز 18 سنه حكمت امه على ابوه يبعلوه بهمتين علشان يجوزه بنت الحلال ---------- ابوه بقى يبيع هدومه وما يبعش الجمايس لكن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هل سيقف امام القطار بالطبع لا فالاجابه معلومه لكل الحاضرين وافق ابوه على الفور قالها وبكل سرور حاضر ياحاجه اعملى اللى انت عايزاه : بصتله بكل قرف وتعجب وسخريه وهى مش مصدقه نفسها وقالت هو انا بقلك علشان تقولى اعملى اللى انت عايزاه ما انا باعمل اللى انا عايزاه غصب عنك .................. قوم فز شوف حد يشترى البهايم ايه قلت الادب دى هو الكلام مابينسمعش من اول كلمة ليه هو لازم تتهزأ عشان تقوم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قام ابوه منطور من مكانه وهو ياعينى راجل صاحب عيه ومشى يكلم نفسه هاعمل ايه دلوقتى هاجبلها حد يشترى البهايم منين دى الساعة واحدة بالليل ولو ودى مش هايحصل رحتلها من غير ما اجيب حد ياخد البهايم هاتفكرنى بكسر كلامها وتبقى مصيبه سوده عليا والجيران هايسمعو بيا وهاتفضح فى الشارع دى ان مبتش فى المستشفى الليله دى الله يلعن العيال وسنين العيال بارب يارب يارب صرفنى وعديها على خير ---------------------------- ومشى ابوه يلف فى الشوارع يفكر هايعمل ايه فى المشكله دى وطبعا مراته نايمه ولا على بالها ما هى اصدرت الفرمان وخلاص وهايتنفذ هايتنفذ ----------------------------------- هب طرأت فكره على دماغه ردت الروح فيه افتكر صاحبه المخلص عم جابر قال ماليش غيره وغير اتجاهه على بيت عم جابر عدل بس هبببببببببببببببببببببببببببا نسى حاجه مهمه جدا دى ممكن مراته تكون نايمه ولو راح ينده عليه هاتبقه مصيبته سوده هو كمان فكر شويه وقال ........... هروح انده عليه بصوت واطى ما انا ما قدميش حل الا كده وبسرعه كان تحت شباك عم جابر ونادى بصوت ضعيف ياجابر مرة واتنين وتلاته ........... لقى اللى بيرد من ورى الشباك بصوت واطى عايز ايه ياعم انت مش عارف ان مراتى نايمه وممكن تصحى تطين عيشتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قالو معلشى يا جابر باخويا بس مراتى بعتتنى ابيع البهايم دلوقتى ومش عارف اعمل ايه قالوا وانا مالى انا اللى هاحللك مشكلتك هو انت مش عارف ان مراتى هى اللى بتشترى وتبيع تعالى الصبح كلمها قالو مقدرش اروح الا وانا معايا اللى هايشترى البهايم ............... كل ده وعم جابر بيكلمه من ورى الشباك بصوت انا مش عارف سمعين بعض ازاى!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قالو عم جابر امشى بقى متعمليش مشكله الله يرضى عليك قالو اسمع روح للحاج عبد العظيم اهو حتى هايطلع يتكلم معاك من الباب { اصل مراته ماتت من سنتين فهو ماشى على حل شعره جرى ابو ابراهيم بسرعة البرق مع انه تعبان وراح على بيت الحاج عبد العظيم ونادى بعلو صوته ياحاج عبده طلع الحاج عبده من البلكونه وهو لابس الشرط والفانله الحملات وبص وقال اتفضل ياحاج اتفضل يابو ابراهيم والله لانت داخل لازم تاخد الواجب لازم تشرب الشاى ودخل ابو ابراهيم وهو بيقول فى سره هه ابو ابراهيم هه ياعم قول يام ابراهيم والحاج عبد العظيم اللى بيقولى لازم تشرب الشاى الله يرحم ايام الحاجه مكتش بتضربه الا بالشبشب قدامنا هو كان حد مننا يجرؤ انه ييجى لحد البيت كان فى جره وطلع لبره فعلا ما يحسش بالنعمه الا اللى بعيد عنها ؟ دخل الحاج والحاجه !!!!! قصدى الحاجين وابو ابراهيم عفق ايد صاحبه وقالو والنبى ما تسبنى انا معدتش قادر للبهدله ولا المرمطه رد الحاج عبد العظيم فى يا ابو ابراهيم من جنيه لالف اللى انت عايزه متعملش فى نفسك كده لاحسن يجرالك زى اللى جرى لمسعود قالوه مسعود................................................ مسعود مات وارتاح انا خايف ليجرالى زى الحاج جمعه واقعد فى الشارع امد ايدى للناس انقذنى ياصاحبى وحكاله على الموضوع رد الحاج عبد العظيم وقال بس انا بطلت فلاحه وربنا تاب عليا من يو المجحومه ما غارت فى دهيه قالو ابوس ابدك وركع على ركبته وكان هايبوس جزمته ....................... بصراحه عنده حق ما شاف عصام وابوه وامه وجمعه وعبد الفتاح ومعاذ والسيد وجابر واحمد ومحمود وشريف ووائل وهيثم وتامر واسامه وزياد وغيرهم كتير شيفهم اتعمل فيهم ايه لما اعترضوا على قرارت مرتتهم المهم بعد ما باس ايده وكان هيبوس رجله الاج عبد العظيم راح معاه علشان يشترى البهايم ودخلو البيت ورجله بترتعش اقول هو مين لأ انت عارفين وجى يخش الحاج عبد العظيم قالو استنى لما الحاجه تيجى تقولك اتفضل ووقفه فى الشارع قيمة نص ساعة على ما صحى المدام .............................................................................................................................................. قامت وقالت اتأخرت ليه ياراجل ياناقص ضحك وقال اصللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل ومعرفشى يكمل قالتله الحاجه طول عمرك هاتفضل خايب زى امك ضحك وهو مبسوط ان المشكله هاتنحل بالتهزيق بس قالنلو جبت الراجل قالها ايوه ياحبيبتى واقف بره فى الشارع مستنيكى علشان تدخليه قالتله مين ده قال الحاج عبد العظيم قالتله هو دى راجل هو انا مش قيلالك متكلموش هو مفيش سمع كلام رجله خبطت فى بعضها وقالها ما انا ما بكلموش يا حاجه زى ما انت قلتيلى من عشرين سنه بس سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس قالتله متبس بسش اتلهى على عينك لما ابقى افضالك عدنه ما يدفعش اللى انا عايزاه وانا هاخرب بيتك وقامت زقاه موقعاه على الارض ماهى بصحتها وهو يا عينى ليل ونهار شغال وفى مشوير دى غير الغم والهم والرعب اللى هو فيه لترميه فى الشارع ويبقى زى عم جمعه واصحابه التنيين المهم طلعت ودخلت الراجل وبعتله البهايم زى ما هى عايزه وجوزت ابراهيم الانسه نسرين اللى لسه انسه لحد انهارده دخلت نسرين البت ولقت ابراهيم بيشخط وينطر ويزعق ويتنرفز عمال على بطال من اول يوم دبحتلو القطه قلتله بص يابنى انا مش زى امك انا هاقلع اللى فى رجلى ومش هاديك الا على راسك سمعت يابن الحلال ولا تحب تشوف مردش لانه فاهم وعارف وقارى ودارس وحافظ وشايف قلتله روح نام بقى فى الصاله علشان انا ما بحبش حد ينام جنبى جرى بسرعه عشان يرضيها ما هو المثل بيقول ................................ السح السح انبوه الواد يطلع لابوه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! طلعت ام ابراهيم تانى يوم تسئل راجل البت وتشوفه عمل ايه لقيته مدلدل دماغه وبيعيط سألته فى ايه ياواد مردش عشان نسرين محرجه عليه فى ايه ياواد ميردش فى ايه يانسرين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ردت نسرين وقالت فيه اللى فيه انت مش عندك تحت اللى بتمرمطيه ملكيش دعوه بالمرمطون ده وورينا عرض اكتافك وطبعا الدكر مدلدل راسه ما بيردش بصتلو امه وطبت ساكته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اقيمت الافراح والليالى الملاح ورموها فى الترب بلا رجعه مسكت نسرين عصام زى الفرخه وقلتله مسفش وشك فى البيت الا وانت معاك تذكرة الطيارة تروح اى بلد تشتغل فيها وتبعت الفلوس زى الكل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! طلع عصام وما كدبش خبر ورجع بعد شهرين ومعاه تذكرة الطيارة هيسافر السعوديه وسافر عصام وبقاله هناك 10 سنين ومش عارف ينزل وبيبعت مرتبه كل اول شهر كله اصل مراته بتتصل بالكفيل وكل ما يقلها انزل شهر ياحياتى تقولو لألألألألألألألألألألألألألألألألألأ يقولها العيال وحشونى ( اصل عقله خف ) مفكر انه مخلف تقوله سلو بلدنا الراجل ما يرجعش من السفر الا لما ياخد مؤبد ولسه عصام هناك شايف الزل بس احسن من زل هنا كان ممكن يقضى العشر سنين فى السجن او مستشفى وبرده نسرين عندها حق لازم تعمل للزمن يعنى العيال تيجى ومتلقبش تصرف وكفايه على عصام ضحكة نسرين والقصة طولت قوى منى فالله يصبركو على قرايتها وان جيته للحق الرجاله يستهله اكتر من كده مش فاكرين تفيده وجوزها عبد الشافى لما ضربها بالفاس عشان ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بتبوس درويش دى اتعمل فى عبد الشافى عمايل الله برحمه بقى


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
the sad moon
Admin
Admin


عدد المساهمات : 100
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الأربعاء سبتمبر 09, 2009 9:23 pm

كده محدش عايز يرد على موضوعي الف شكر وزعلانه منكم كلكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
the lover
نائب المدير
نائب المدير


عدد المساهمات : 128
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الثلاثاء سبتمبر 15, 2009 12:28 am

مشكورة على مواضيعك الرائعة و مستنين مواضيعك الجاية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
the sad moon
Admin
Admin


عدد المساهمات : 100
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الثلاثاء سبتمبر 15, 2009 10:07 pm

مشكووووووور على مرورك الكريم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
Admin
Admin


عدد المساهمات : 505
تاريخ التسجيل : 25/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الأربعاء سبتمبر 16, 2009 1:33 am




كل دى قصة هما لغوا على بابا و الاربعين حرامى و مين قالك ان الرجالة بتتهزق يلهوووووووى



هوه الرجالة ماتوا من البلد ولا اية اصحوا مصر لسة فيها رجالة بس طلعين رحلة و راجعين

_________________




Glitterfy.com - Glitter Graphics



ليس الحب مجرد كلمات انه مشاعر و احاسيس

ادارة المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://boga4ever.yoo7.com
the sad moon
Admin
Admin


عدد المساهمات : 100
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الخميس سبتمبر 17, 2009 3:51 am

هههههههههههههههههههههه
طب ربنا يجبهم بالسلامه يا اخويه
مشكوووووووووور على مرورك

url=http://www.g4z4.com/vb/index.php][/url]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ملكة العشاق
مشرفه علبة الدردشة
مشرفه علبة الدردشة


عدد المساهمات : 97
تاريخ التسجيل : 28/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الخميس سبتمبر 17, 2009 4:49 am

يسلموووووووووووو اميرة
والقصة بضحك جدا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Follow_queen
مشرف مقهى المنتدى
مشرف مقهى المنتدى


عدد المساهمات : 114
تاريخ التسجيل : 26/08/2009
العمر : 22

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الجمعة سبتمبر 18, 2009 3:25 pm

مشكووووووووووووووووور ميرو هى دى المعامله الصح والله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
the sad moon
Admin
Admin


عدد المساهمات : 100
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الإثنين سبتمبر 21, 2009 3:14 am

مشكوووووووووووووووه على مروركم

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
Admin
Admin


عدد المساهمات : 505
تاريخ التسجيل : 25/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   السبت فبراير 20, 2010 11:44 am

مشكور على ما قدمت من ابداع فاق الوصف و الجمال

_________________




Glitterfy.com - Glitter Graphics



ليس الحب مجرد كلمات انه مشاعر و احاسيس

ادارة المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://boga4ever.yoo7.com
برنس العذاب
مراقب عام
مراقب عام


عدد المساهمات : 81
تاريخ التسجيل : 26/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الإثنين يونيو 28, 2010 5:21 pm

YeSlAmOoOo
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mezo-egypt
مشرف مقهى المنتدى
مشرف مقهى المنتدى


عدد المساهمات : 129
تاريخ التسجيل : 20/07/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)   الثلاثاء يوليو 20, 2010 4:29 pm

يسلمووووووزززز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قصة ابراهيم ومراته نسرين(اللي عايز يعرف ازاي يعامل مراته يجيي هنا)
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى عــــن العــــشق و الهــــوى :: منتدى المسلسلات التركية :: منتدى مقهى المنتدى-
انتقل الى: